Monday, November 14, 2011

Playtest 1


1. Hoe voelt de besturing aan?

Over het algemeen was iedereen mee eens dat de besturing goed en vloeiend aan voelde. Ook niet te moeiliijk en het went snel aan.

2. Hoe vind je de plaatsing van de controls?

Voor de meeste mensen was het prima. Er zijn een paar mensen die Q/E knoppen niet helemaal fijn vonden werken. Met name dat het conflict gaf wanneer je WASD knoppen gebruikten, dat het te dicht bij elkaar ligt.

We zouden een default schema kunnen maken voor de controls. Wanneer je WASD gebruikt, dat de knoppen van de massa bij de pijltjes staat. Wanneer je de pijltjes toetsen gebruikt om te sturen, zetten we de massa bij WASD.

Ook zou misschien een optie kunnen zijn om het gebruik van de massa op 1 knop te zetten. Verder zou het misschien veel helpen om ook het geluid van het groeien en inkrimpen er toe te voegen.

3. Vind je dat je genoeg ziet qua camera view?

Er waren geen problemen met de camera view, alles was duidelijk en overzichtelijk.

4. Voel je dat het aanpassen van je massa een groot verschil maakt?

Voor de meeste mensen was het snel te merken dat het aanpassen van je massa bepalend was om te kunnen racen. Er was wel een probleem dat het veranderen van de massa niet altijd goedd werkten. Dit komt door een kleine bug, maar dat is snel verholpen.

5. Heb je veel gebruik gemaakt van de massa?

Iedereen snapte dat je veel gebruik moet maken van je massa om dat het level er toe forceert.

6. Snapte je dat het aanpassen van massa op bepaalde punten positieve effect kan hebben en andere punten negatieve effect.

Iedereen snapte dat het aanpassen van de massa op bepaalde punten een goede effect had en andere punten negatief. Daardoor wisten ze precies wanneer ze het moesten gebruiken om de optimale snelheid te behouden.

7. Is het level groot genoeg of mag het kleiner/groter?

Van de 8 mensen waren 4 mensen eens dat het level precies goed was. 3 mensen vonden het level te groot. En 1 persoon vond de level te klein.

Waarom de meeste mensen de map te groot vonden, was omdat je teveel vrijheid hebt en niet duidelijk hoe en waar je naar toe kon gaan. Een deel zal komen vanwege een onduidelijke mini-map. Het was ook verwarrend omdat iedereen zijn eigen weg ging en daardoor ook verwarrend is waar je nou naartoe wilt gaan.

Een ander optie is om voor de gametype dat je checkpoints moet halen , de toegang van de level beperkt om het meer lineair te maken.

8. Vind je het level overzichtelijk?

Vrijwel iedereen vond dat het level erg onoverzichtelijk was, vanwege een onduidelijke minimap. Er werd weinig gebruik gemaakt van de grotten en ook de hoogte van de layers waren erg onduidelijk, waardoor mensen niet wisten of ze naar boven moesten gaan of niet.

9. Hoe vind je de bereikbaarheid van de map? Kun je makkelijk overal naar toe?

Een grote deel van de mensen hadden moeite om op hogere plaatsen te komen. Ook is het niet duidelijk waar je allemaal naar toe kan. Tunnels zijn niet goed zichtbaar op de map, even eens als de hoogtes.

10. Vind je dat je andere spelers genoeg tegenkomt?

De meeste mensen vonden dat ze te weinig mensen tegen kwamen. Het grootste probleem is dat spelers teveel ruimte hebben om naar te gaan, waardoor iedereen zich opsplitst. Hierdoor gaat de competitie niveau verloren.

Een oplossing zou door bij de game type van checkpoints halen, de level meer lineair te maken, door bepaalde delen van de map dicht te gooien. Daarnaast moet de minimap veel duidelijker zijn, van waar je allemaal naartoe kan rijden, door de track op kaart te brengen.

11. Zijn er dingen opgevallen dat beter kan?

De grootste aanspreekpunt was dat er nog steeds te weinig interactie is met andere spelers. Het is onduidelijk waar al je tegenstanders zijn, omdat iedereen zijn eigen weg kiest. Er is daardoor geen gevoel van competitie. Verder willen mensen ook meer interactie met andere spelers. Denk aan items om het moeilijker te maken voor je tegenstander. Daarnaast was het al duidelijk dat de minimap niet duidelijk was.

12. Zijn er dingen dat je goed vond?

De meeste spraken veel lof over de massa en de physics dat ze goed waren uitgewerkt. Ook de controls waren lekker en soepel. Het gevoel van snelheid was goed uitgewerkt.

No comments:

Post a Comment