Friday, November 4, 2011

Van een eigen physics engine naar Unity physics engine

In het begin hebben we besloten om een eigen 3D physics engine te gaan schrijven. Uit mijn eigen ervaring van een simple 3D physics engine die ik geschreven heb voor een ander project wist ik wel dat het niet zo gemakkelijk zal gaan. Na een tijdje heb ik gemerkt dat het ons veel tijd gaat kosten dan ik het verwacht had, daarom hebben we besloten om terug te gaan naar Unity physics engine. Tijdens het schrijven van eigen 3D physics engine heb ik veel geleerd over bewegingen, rotaties en mesh colliders. De mesh colliders die ik geschreven heb voor Unity was te zwaar voor onze game en het was ook de belangrijkste reden om te gaan overstappen.

Ik heb tijdens deze perioden veel onderzoek gedaan en geleerd hoe een physics engine werkt. Dit heeft mij geholpen om Unity engine beter te begrijpen. Dus ik heb geen spijt van dat ik veel tijd hierin heb gestoken.

No comments:

Post a Comment