Tuesday, October 11, 2011

Dev - Gor

De opdracht luid maak een educatieve game voor hyves bezoekers waar zij tijdens het spelen over de natuurkunde(fysica) leren. Dus het moet op browsers kunnen draaien. We hebben voor Unity3D(game enigne) gekozen zodat onze programmeurs(ik ben een van hen) en artiesten veel werk kunnen verrichten en leren.

Vincent stelde voor om een eigen physics engine te gaan schrijven in Unity waar ik in het begin tegen was. Ik wil graag een speelbare game aan het einde van deze project hebben en daarom wou ik niet veel tijd in eigen physics engine te gaan steken in plaats van het gameplay. Maar wacht, het hele game gaat over physics. Om een ander iets te leren, moet je het wel zelf goed kunnen beheersen. Dus waarom niet! Ik heb wel in de vorige projecten een eigen 2D physics engine geschreven, maar dat betekent niet dat ik er veel van weet. Dus ging ik direct aan de slag met het onderzoeken van hoe physics werkt. Tijdens het onderzoek heb ik veel bronnen op het internet gevonden maar die waren niet volledig of niet duidelijk genoeg. Na lang zoeken op het internet besloot ik om een boek te gaan aanschaffen. Wat ik in de dichtstbijzijnde boekenwinkel kon vinden was "Natuurkunde voor Dummies". Het wordt lezen, lezen en lezen... probeer zoveel informatie binnen te krijgen.

No comments:

Post a Comment