Monday, October 3, 2011

Hung Pham Week 1, 2 en 3

In de eerste week zijn we eerst begonnen met het verdelen van de rollen. Ik heb de rol van teamcoördinator en game designer op me genomen. Wij zijn daarna gaan kijken wie de poster en de promotie film voor de team gingen maken. Ik heb zelf voorgesteld om de video te maken. Onze game artist, Lloyd heeft de belangrijkste graphics bij mij aangeleverd en de rest heb ik zelf gemaakt. Wij wilden met de video iets leuks doen om ons zelf te presenteren, dus kozen wij een western theme voor onze video.

Ik heb snel gekeken naar verschillende intros van western films en daarop onze video gebaseerd. De promotie film heb ik in het programma "Adobe Premiere CS5" gemaakt. Ik had gehoopt het filmpje in 3 dagen af te krijgen, maar door kleine probleempjes is het uitgelopen naar 5 dagen. Ik had namelijk wat problemen met de verschillende versies van CS5 en CS4 (had toen ik begon versie CS4) en daardoor genoodzaakt om over te schakelen naar CS5. Daarnaast werkte ook niet alle graphics zoals behoren.

In de 2e week zijn wij begonnen alvast begonnen met het bedenken van een concept voor ons spel. Ook hadden wij nog geen officiële briefing gehad, hadden we toch wel een redelijk goed voorbeeld wat de klant van ons verwachten. Op woensdag hadden een briefing met de jongens van Hyves en donderdag heb ik daar een debriefing van gemaakt en de informatie die we hadden een aantal ideeën voor een concept bedacht.

In week 3 zijn wij verder gaan brainstormen voor een concept. Nadat we redelijk er uit waren, zijn ik en Zareh begonnen met het maken van een aantal leveldesigns. Wij hebben wat research gedaan naar verschillende soorten racespellen en gekeken wat het beste past bij ons concept. Ik heb zelf veel gekeken naar de "Motorstorm" spellen aangezien ons concept te maken heeft met verschillende soorten terreinen. En "Motorstorm" is een goed voorbeeld daarvan. Dit heb ik als inspiratie gebruikt voor het maken van een leveldesign.

No comments:

Post a Comment